Bramy – PPHU Radziszewski Warszawa

Brama stanowi główne wejście na teren zamkniętej prywatnej posesji, wygrodzonego obszaru bądź obiektu przemysłowego. Zazwyczaj to integralny element ogrodzenia lub muru, niekiedy nawet budynku. Współcześnie jest również częścią dekoracyjną, a nie tylko jednym z czynników kontroli dostępu. Dlatego tak dużym powodzeniem cieszą się modele kute, które wykonujemy w naszej pracowni nieopodal Warszawy. Odznaczają się bardzo dużą wytrzymałością na działanie czynników zewnętrznych oraz ozdobnym kształtem.

Jest to element najczęściej montowany w linii prostej od garażu lub w pobliżu parkingu dla pojazdów fabrycznych. Jego zadaniem jest zagwarantowanie płynnego wjazdu oraz wyjazdu osobom upoważnionym oraz powstrzymanie przed wtargnięciem jednostek nieupoważnionych. Dostępne na rynku są dwa główny typy:

Skrzydłowe (rozwierne)

Charakteryzują się jednym lub dwoma skrzydłami uchylnymi, które zamontowane są na specjalnych słupach i rozwierają się na oścież. Model jednoskrzydłowy jest najczęściej wykorzystywany przy wąskich posesjach, gdyż otwiera się na ogrodzenie i pozwala na uzyskanie optymalnej szerokości przejazdu. W przypadku tego rozwiązania szerokość nie może przekraczać 3 metrów. Typ dwuskrzydłowy może być stosowany przy działach szerszych oraz na terenach przemysłowych. Tu maksymalna szerokość każdego pojedynczego skrzydła może wynosić 3 metry.

Przesuwne

Posiadają jedno skrzydło, przesuwające się wzdłuż wewnętrznej strony ogrodzenia. Ogromnym atutem tego rozwiązania jest brak ograniczeń konstrukcyjnych, dzięki czemu nie ma z góry narzuconej maksymalnej szerokości. Stosując ten typ rozwiązania konieczne jest wykonanie dokładnych pomiarów długości ogrodzenia, gdyż odpowiada to za swobodne zmieszczenie się zasuniętego skrzydła. Polecany do szerokich działek z brakiem wolnej strefy przy wjeździe.

Wśród tego typu modeli można znaleźć wersje samonośne – gdzie słupek prowadzący zaopatrzony został w rolki, po których przesuwa się skrzydło (bez styczności z gruntem) – i szynowe – gdzie skrzydło przemieszcza się w specjalnej szynie, przebiegającej przez całą konstrukcję.

Do rzadko spotykanych rozwiązań należą modele składane, podzielone na dwie, trzy lub więcej części. W takiej sytuacji przy otwieraniu pierwszy segment przesuwa się za ogrodzenie,a następnie – dzięki urządzeniom teleskopowym – jest odsuwany, a na jego miejsce pojawia się kolejny.